woensdag 8 augustus 2012

Tutorial 1 HTML & PHP: Je eigen website deel 1

Om een website te beginnen, moet je eerst een goed idee hebben.
Vaak helpt het daarom wel als je je website tekent of schetst op papier.

Wanneer je dit weet kun je beginnen met de layout.

Je kunt dit op verschillende manieren doen zoals met gratis software (vooral als je nog niet zo ervaren bent met css), of met css, waarbij je hier wel wat kennis van moet hebben, waarschijnlijk komt later hier nog een tutorial van.

Als je eenmaal begint met je website moet je een domeinnaam en een hosting hebben. Je kunt dit ook gratis  nemen maar dan moet je ermee genoegen hebben dat je website waarschijnlijk minder opties heeft dan als je betaalde hosting neemt. Als je toch gratis hosting wilt zou ik je deze site aanbevelen, 000webhost.com.


In de volgende tutorials zal ik me vooral focussen op onderdelen die je aan je website kunt toevoegen, denk maar aan een login systeem of een
contactpagina. Als je suggesties hebt, meld ze dan ik de reacties, dit motiveert mij ook weer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten